Veel mensen kennen Daily Paper als een trendy kledingmerk dat in zijn beginjaren veel met zwart en wit werkte. Wat minder mensen weten is dat dit merk een Nederlands merk is, het is namelijk in Amsterdam ontstaan in 2010. Het begon met een blog van 3 vrienden; Hussein Suleiman, Jefferson Osei en Abderrahmane Trabsini. Zij verkochten vanaf 2008 via de blog soms shirts met hun logo erop. In 2010 besloten zij het mannenmerk te lanceren en in 2015 volgde ook de eerste vrouwenlijn. In datzelfde jaar heeft het merkt zich ook uitgebreid naar de sportkleding en naar de exclusievere limited edition lanceringen. Het merk vind zijn creativiteit in de Afrikaanse afkomst van de ontwerpers en staat bekend om zijn moderniteit. Het merk is sinds 2010 enorm in populariteit gestegen en mag zich nu een grote naam noemen op de modemarkt.

Samenwerkingen

Naast hun eigen groeiende succes hebben zij ook al met andere grote namen samen mogen werken. Zo hebben ze een collectie uitgebracht in samenwerking met Yellow Claw. Dit gebeurde in 2014 toen Yellow Claw zelfs ook een stijgend succes had door zijn hit ‘Shotgun’ met zangeres Rochelle. Ook heeft Yellow Claw een singel uitgebracht die vernoemd is naar het kledingmerk.

Een meer recenter succes voor het kleding merk is de samenwerking met het drankmerk Havana Club. Een maand geleden ongeveer werd bekend dat Daily Paper een door Cuba geïnspireerde kledinglijn zou lanceren. De collectie begint met 8 items en bevat verwijzingen naar de bekende Cubaanse gouden kettingen. Van elk van de items is een beperkte verkoop van maar 250 stuks gelanceerd, waardoor het kledingmerk zijn exclusiviteit en de exclusiviteit van de samenwerking behoud. Het speciale hierbij is dat zij hierbij een wedstrijd hebben gehouden om 3 jonge getalenteerde mensen de kans te geven om deel uit te maken van dit product. Een designer, fotograaf en muziekproducent hebben in Havana de laatste loodjes van de lancering mogen meemaken.

Daarnaast heeft het kledingmerk als meermaals met Puma samengewerkt. In de lente van 2017 is de eerste samenwerking gelanceerd en deze is geïnspireerd door de Oost-Afrikaanse herkomsten zoals de Masaai bevolking. Tijdens hun tweede samenwerking was de kleding meer gebaseerd op sportieve kleding en deze is in de herfst van 2017 gelanceerd. Ook hier werd de inspiratie weer uit Afrika gehaald, namelijk uit het Afrikaanse voetbal en hun tenues. Ook was het cijfer 20 in de Ethiopische taal Semitic vaak verwerkt in de kledingstukken.